Cucumis - Ingyenes fordito szerviz közvetlen vonalban
. .



Fordítás - Angol-Román - There was the time I boiled a rat`s skull in a...

Vàrakozàs alattFordítás
Ez a szöveg rendelkezésre àll a következő nyelveken : AngolRomán

Cim
There was the time I boiled a rat`s skull in a...
Szöveg
Ajànlo crystynabr
Nyelvröl forditàs: Angol

There was the time I boiled a rat`s skull in a saucepan to make customised jewellery.And the time I stripped my 750cc motorbike in the living room,dumping a tank full of petrol over the carpet.Then there was the stand-off between my eleven-foot python and one of the cats,which destroyed the curtains in a bid to escape.

Cim
A fost vremea când...
Fordítás
Román

Forditva LaPoupee àltal
Forditando nyelve: Román

A fost vremea când am fiert într-o cratiţă craniul unui şobolan pentru a face bijuterii personalizate. Şi momentul când am demontat motocicleta mea de 750 cm3 în camera de zi, golind pe covor rezervorul plin cu benzină. După aceasta, a avut loc confruntarea între pitonul meu de 3,35 metri şi una dintre pisici, care, în încercarea de a scăpa, a distrus perdelele.
Validated by Freya - 9 Március 2010 15:39





Legutolsó üzenet

Szerző
Hozzászólás

8 Március 2010 16:46

Freya
Hozzászólások száma: 1910
Bună,

Câteva lucruri de corectat înainte de poll:

1.stand-off, zic că ar merge aici "neutralizare" înlocuit cu "confruntare": confruntarea dintre şarpe şi pisică;
2. eleven foot - ar trebui schimbat cu sistemul nostru de măsurare, în metri, adică : 1 foot - cam 30 cm;

+ câteva mici greşeli de scriere, minore.

8 Március 2010 17:02

Freya
Hozzászólások száma: 1910
+ 750 cc = 750 cm3 Acum mi-am dat seama.

8 Március 2010 17:03

LaPoupee
Hozzászólások száma: 19
Multumesc

9 Március 2010 11:33

Tzicu-Sem
Hozzászólások száma: 493
Bună,

Traducerea are, din punctul meu de vedere, câteva lacune şi anume:
1)"There was the time..." se traduce pur şi simplu prin "A fost un timp când...";
2) Nu e necesar să se schimbe topica în propoziţii, ca de exemplu în prima propoziţie. Eu aş spune "A fost un timp când fierbeam craniul unui şobolan pentru a face bijuterii personalizate" - simplu şi clar.
3) "And the time I stripped my..." >> "Şi momentul când am demontat..."
Şi aici topica e schimbată fără a fi necesar.
4) "Dumping" nu prea s-ar traduce cu "descărcând". Un rezervor nu se descarcă, ci se goleşte. Întreaga frază trebuie revizuită, aş spune eu.

9 Március 2010 14:19

LaPoupee
Hozzászólások száma: 19
Bună,

Expresia "A fost un timp cînd..." mi se pare că se potriveşte mai bina ca şi traducere pentru "There was A time..." decît pentru "There was THE time...". "There was a time..." se referă la o perioadă de timp care nu este delimitată clar şi de care probabil nici naratorul nu-şi aduce aminte prea bine cînd exact a fost (a fost odată), pe cînd "There was the time..." se referă la o perioadă definită de timp pe care naratorul şi-o aduce aminte foarte bine (în sens că aceasta a fost perioada în care mă ţineam de şotii).
Cit despre topica propoziţiei române, se ştie că diferă de cea engleză. Topica engleză este mai rigidă şi nu suportă abateri de la normă, pe cînd topica română este mai flexibilă şi acceptă inversii şi alte jocuri de cuvinte. Atîta timp cît traducerea nu a denaturat sensul textului iniţial, consider că textul a fost tradus corect.
Cu golirea rezervorului sunt de acord.

9 Március 2010 14:17

Freya
Hozzászólások száma: 1910
Prima parte şi mie mi s-a părut dubioasă. Poate găsim o variantă mai bună de traducere.
În primul rând, zic că nu e nevoie de "aceasta" la început.

There was THE time when - "a fost vremea când fierbeam craniul..." Uitaţi-vă şi la situaţiile în care este folosit Past Tense în engleză.
And the time when - Şi momentul când...
Then there was the - După aceasta/apoi a avut loc confruntarea...("După aceasta a urmat" mi se pare cam redundant. Se repetă sensul de urmare)

Sunt de acord în ce priveşte topica. Nu este greşit tradus dacă nu respectăm ordinea din engleză.

Mai aşteptăm păreri.

9 Március 2010 14:34

LaPoupee
Hozzászólások száma: 19
Acum nu pot modifica textul dar sciu mai jos traducerea revizuită:
"A fost vremea cînd am fiert într-o cratiţă craniul unui şobolan pentru a face bijuterii personalizate. Şi momentul cînd am demontat motocicleta mea de 750 cm3 în camera de zi, golind pe covor rezervorul plin cu benzină. După aceasta a avut loc confruntarea între pitonul meu de 3,35 metri şi una dintre pisici, care, în încercarea de a scăpa, a distrus perdelele."
Dacă mi-a mai scăpat ceva, vă rog să îmi spuneţi.

9 Március 2010 14:59

Freya
Hozzászólások száma: 1910
E bine acum.

Încă ceva: am văzut că încă foloseşti "î" la mijlocul cuvintelor, nu mai este corect de câţiva ani buni. Se scrie cu "î" numai la începutul sau la sfârşitul cuvântului, în rest, dacă apare la mijloc, se scrie numai cu "â".

9 Március 2010 15:02

Freya
Hozzászólások száma: 1910
Am anulat poll-ul, acum poţi să modifici.

9 Március 2010 15:06

LaPoupee
Hozzászólások száma: 19
La liceu şi eu am învăţat să scriu la începutul cuvîntului "î" iar la mijoc "â". La facultate, însă, profesorii ne-au spus că corect este să scriem "î" indiferent de locul ocupat în cuvînt. Acum nu mai ştiu care a avut dreptate, dar dacă contează atît de mult, nu e o problemă să schimb

Mulţumesc

9 Március 2010 15:11

Freya
Hozzászólások száma: 1910
Oricum, dacă există şi "â" în alfabet, ar trebui şi el folosit undeva, părerea mea...Toate literele au rolul lor în cuvinte.