Cucumis - Dịch vụ phiên dịch miễn phí trực tuyến
. .



10Dịch - Italian-Danish - distacco parziale del vitreo posteriore

Current statusDịch
This text is available in the following languages: ItalianEnglishDanish

Nhóm chuyên mục Health / Medecine

This translation request is "Meaning only".
Title
distacco parziale del vitreo posteriore
Text
Submitted by margit bech johansen
Source language: Italian

distacco parziale del vitreo posteriore
Remarks about the translation
dette er en diagnose fra òjenlàgen. jeg har lysglimt for òjet. problemet ligger i det store hvide omraade i òjet( VITREO )jeg vil gerne berolige mor i Danmark, men jeg kan kun forstaa diagnosen paa italiensk. paa forhaand tusinde tak.

<Admin's remark> Request accepted. <Lilian>

Title
Delvis løsrivelse af det posteriore glaslegeme.
Dịch
Danish

Translated by gamine
Target language: Danish

Delvis sammenfald af det posteriore glaslegeme".
Remarks about the translation
Det er det klare gelatinøse stof der udfylder øjeæblet mellen nethinden og linsen.
Validated by Anita_Luciano - 5 Tháng 10 2009 15:57





Bài gửi sau cùng

Tác giả
Bài gửi

3 Tháng 10 2009 17:03

Anita_Luciano
Tổng số bài gửi: 1670
Gamine, jeg tror, du har glemt at læse det, der står i kommentarfeltet, for det drejer sig om en diagnose fra øjenlægen :-)

Mit bud på en oversættelse vil være:

"Delvis nethindeløsning"

3 Tháng 10 2009 22:03

margit bech johansen
Tổng số bài gửi: 1
hej Anita. der er ikke tale om en nethindelòsning, fordi det paa italiensk hedder " DISTACCO DELLA RETINA". Ordet jeg ikke kan forstaa er "VITREO"

3 Tháng 10 2009 23:41

gamine
Tổng số bài gửi: 4611
Ja , du har ret Anita. Jeg havde oversat direkte efter den engelske oversættelse. Efter at have læst flere ting i Wikepedia tror jeg at jeg har fattet det. Mit nye bud er: "Delvis løsrivelse af det posterieure glaslegeme".

Det er det klare gelatinøse stof der udfylder øjeæblet mellen nethinden og linsen.
Hvad mener du om det?

4 Tháng 10 2009 00:08

Anita_Luciano
Tổng số bài gửi: 1670
det lyder vældigt fint med "glaslegeme".

Dog tror jeg, det må hedde "posteriore" og ikke "posterieure" på dansk.

4 Tháng 10 2009 00:31

gamine
Tổng số bài gửi: 4611
Ja, det har du ret i, Anita. Det franske der kommer op igen. Jeg retter. Tak.

5 Tháng 10 2009 01:47

Bamsa
Tổng số bài gửi: 1524
Hi Lene

Jeg tror nok at vi må spørge Anita, inden du retter teksten...

5 Tháng 10 2009 01:58

gamine
Tổng số bài gửi: 4611
Ja, jeg har rettet den, men sad faktisk og fundere
om det samme. Jeg vil skrive den oprindelige tekst igen. Det er bare fint at du er her. Jeg føler mig bakket op. TAK, Ernst.

5 Tháng 10 2009 02:01

Anita_Luciano
Tổng số bài gửi: 1670
Så vidt jeg kan læse mig frem til i artikler om emnet på Google er det korrekt med "sammenfald".
Men jeg mener, at vi bør være tro mod originalen og bibeholde ordet "parziale", altså at det drejer sig om "delvist sammenfald af glaslegemet".

CC: Bamsa

5 Tháng 10 2009 02:02

gamine
Tổng số bài gửi: 4611
Rettet igen og nu går jeg i seng. Sov godt og tusind
tak igen.

CC: Bamsa

5 Tháng 10 2009 15:12

gamine
Tổng số bài gửi: 4611
Hej igen Anita. Jeg har rettet til : "Delvis sammenfald af det posteriore glaslegeme".
Jeg ved ikke om du er enig med mig hvad angår "posteriore" men skal vi holde os til originalen mener jeg at det skal med. Men du bestemmer.

CC: Bamsa

5 Tháng 10 2009 15:57

Anita_Luciano
Tổng số bài gửi: 1670
jeg er enig

5 Tháng 10 2009 16:32

gamine
Tổng số bài gửi: 4611
Fint. Tak for hjælpen.